Natuurwetenschappen

Computer Science - 2.12
Vandaag zijn in BOZAR, in aanwezigheid van Vlaams minister Ben Weyts, de eerste resultaten getoond van 'Smart Education @ Schools'. Dit programma van de Vlaamse overheid brengt onderzoekers, scholen en bedrijven samen om slimme educatieve toepassingen te ontwikkelen om zowel leerlingen als leerkrachten beter te ondersteunen.
Astronomy - 25.11
Astronomy

Even een open deur intrappen: het heelal blijft eindeloos fascineren. Toen dit voorjaar de eerste foto ooit van een zwart gat werd vrijgegeven, haalde die moeiteloos alle voorpagina's.

Chemie - 4.09

Wetenschappers van de KU Leuven en imec hebben met succes een nieuwe techniek ontwikkeld om microchips te isoleren. Ze maken daarbij gebruik van metaal-organische roosters, een nieuw type van materialen met gestructureerde poriën op nanoschaal.

Chemie - 14.10

Zoek het in de kleine dingen: u kijkt naar een  organoïde , zeg maar een 3D-structuur van menselijke celletjes in een kweekschaaltje. Wetenschappers gebruiken organoïdes om op een realistische manier menselijk weefsel na te bootsen en zo ziektes beter te doorgronden.

Fysica - 26.07

Een studie onder leiding van de KU Leuven legt voor het eerst uit hoe perovskieten - kunstmatige kristallen die zonlicht kunnen omzetten in elektriciteit - gestabiliseerd kan worden. De stabilisatie maakt de kristallen zwart, waardoor ze zonlicht kunnen absorberen.

Momenteel 58 Banen in gebieden Chemie, Wiskunde, Fysica, Computer Science/Telecom, Astronomy / Space Science, Materiaalwetenschap, Criminology / Forensics.
Geselecteerde jobs