Natuurwetenschappen

Chemie - 14.10
Zoek het in de kleine dingen: u kijkt naar een  organoïde , zeg maar een 3D-structuur van menselijke celletjes in een kweekschaaltje. Wetenschappers gebruiken organoïdes om op een realistische manier menselijk weefsel na te bootsen en zo ziektes beter te doorgronden.
Chemie - 4.09

Wetenschappers van de KU Leuven en imec hebben met succes een nieuwe techniek ontwikkeld om microchips te isoleren. Ze maken daarbij gebruik van metaal-organische roosters, een nieuw type van materialen met gestructureerde poriën op nanoschaal.

Computer Science - 25.07

De nieren luisteren naar de activiteit in de darmen: als bacteriën meer afvalstoffen produceren, dan vergroten de nieren hun capaciteit om ongunstige stoffen af te voeren. Op die manier dragen de nieren bij aan de gunstige werking van de darmflora.

Fysica - 26.07

Een studie onder leiding van de KU Leuven legt voor het eerst uit hoe perovskieten - kunstmatige kristallen die zonlicht kunnen omzetten in elektriciteit - gestabiliseerd kan worden. De stabilisatie maakt de kristallen zwart, waardoor ze zonlicht kunnen absorberen.

Fysica - 28.05

Sommige computerchips moeten echt taaie rakkers zijn, bijvoorbeeld als ze in een nucleaire reactor of een deeltjesversneller zitten. Aan Campus Geel wordt al vijftien jaar onderzoek gedaan naar 'stralingsharde' chips.

Momenteel 56 Banen in gebieden Chemie, Wiskunde, Fysica, Computer Science/Telecom, Astronomy / Space Science, Materiaalwetenschap, Forensisch onderzoek.
Geselecteerde jobs