Natuurwetenschappen

Fysica - 26.07
Een studie onder leiding van de KU Leuven legt voor het eerst uit hoe perovskieten - kunstmatige kristallen die zonlicht kunnen omzetten in elektriciteit - gestabiliseerd kan worden. De stabilisatie maakt de kristallen zwart, waardoor ze zonlicht kunnen absorberen. Deze bevinding kan leiden tot zonnepanelen die gemakkelijk te maken en zeer efficiënt zijn.
Computer Science - 25.07

De nieren luisteren naar de activiteit in de darmen: als bacteriën meer afvalstoffen produceren, dan vergroten de nieren hun capaciteit om ongunstige stoffen af te voeren. Op die manier dragen de nieren bij aan de gunstige werking van de darmflora.

Astronomy - 6.05

Blauwe reuzensterren zijn de rock-and-roll-sterren van het universum. Het zijn massieve sterren met het motto 'Live fast, die young'. Hierdoor zijn ze echter zeldzaam en dus moeilijk te bestuderen, zelfs met moderne telescopen.

Fysica - 28.05

Sommige computerchips moeten echt taaie rakkers zijn, bijvoorbeeld als ze in een nucleaire reactor of een deeltjesversneller zitten. Aan Campus Geel wordt al vijftien jaar onderzoek gedaan naar 'stralingsharde' chips.

Computer Science - 17.04

Ouderen staan open voor ervaringen met virtual reality (VR) en hebben daarbij weinig last van ongemakken. Dat blijkt uit een onderzoek van de KU Leuven bij 76 personen tussen 57 en 94 jaar oud. De studie opent de deur voor innovatieve gezondheidstoepassingen gericht op ouderen.

Momenteel 80 Banen in gebieden Chemie, Wiskunde, Fysica, Computer Science/Telecom, Astronomy / Space Science, Materiaalwetenschap.
Geselecteerde jobs