Natuurwetenschappen

Computer Science - 27.03
Wetenschappers van de COSIC-onderzoeksgroep aan de KU Leuven en van de universiteit van Birmingham hebben ontdekt dat heel wat automodellen van Toyota, Kia en Hyundai gebruikmaken van zwakke cryptografische codes. Daardoor is de contactloze autosleutel gemakkelijk te klonen. Waarschijnlijk zijn miljoenen auto's getroffen.
Computer Science - 10.03
Computer  Science

Computerwetenschappers van de KU Leuven hebben opnieuw een kwetsbaarheid blootgelegd in Intel-processoren.

Chemie - 4.01
Chemie

Vrijstaande clusters van twintig goudatomen nemen de vorm aan van een piramide. Dit in tegenstelling tot de meeste elementen, die als schillen rond een centraal atoom georganiseerd zijn.

Chemie - 14.02
Chemie

Een interdisciplinair team van onder andere bio-ingenieurs en economen van de KU Leuven heeft in kaart gebracht hoe hout aardolie kan vervangen in de chemische industrie.

Computer Science - 22.12.2019

Boris Bogaerts (UAntwerpen) toont aan dat combinatie intuďtie met VR een computer kan kloppen. Een doctoraatsverdediging is altijd een speciaal moment. Maar Boris Bogaerts (UAntwerpen) maakte het wel heel bijzonder: hij voerde zijn verdediging volledig uit in virtual reality.

Momenteel 56 Banen in gebieden Chemie, Wiskunde, Fysica, Computer Science/Telecom, Astronomy / Space Science, Materiaalwetenschap, Criminology / Forensics.
Geselecteerde jobs