Natuurwetenschappen

Chemie - 4.01
Chemie
Vrijstaande clusters van twintig goudatomen nemen de vorm aan van een piramide. Dit in tegenstelling tot de meeste elementen, die als schillen rond een centraal atoom georganiseerd zijn. Dat hebben wetenschappers van de KU Leuven vastgesteld. Hun bevindingen werden gepubliceerd in het tijdschrift 'Science Advances'.
Computer Science - 22.12.2019

Boris Bogaerts (UAntwerpen) toont aan dat combinatie intuďtie met VR een computer kan kloppen. Een doctoraatsverdediging is altijd een speciaal moment. Maar Boris Bogaerts (UAntwerpen) maakte het wel heel bijzonder: hij voerde zijn verdediging volledig uit in virtual reality.

Computer Science - 2.12.2019

Vandaag zijn in BOZAR, in aanwezigheid van Vlaams minister Ben Weyts, de eerste resultaten getoond van 'Smart Education @ Schools'. Dit programma van de Vlaamse overheid brengt onderzoekers, scholen en bedrijven samen om slimme educatieve toepassingen te ontwikkelen om zowel leerlingen als leerkrachten beter te ondersteunen.

Chemie - 10.12.2019

Kunnen we straks met kleine buisjes of druppels en licht onze afvalproducten recycleren en lucht zuiveren? Aan Campus Diepenbeek wordt er sinds een jaar druk geëxperimenteerd met nieuwe types van chemische reactoren.

Astronomy - 25.11.2019
Astronomy

Even een open deur intrappen: het heelal blijft eindeloos fascineren. Toen dit voorjaar de eerste foto ooit van een zwart gat werd vrijgegeven, haalde die moeiteloos alle voorpagina's.

Momenteel 71 Banen in gebieden Chemie, Wiskunde, Fysica, Computer Science/Telecom, Astronomy / Space Science, Materiaalwetenschap, Criminology / Forensics.
Geselecteerde jobs